Nazwa usługi: Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
   
Kogo dotyczy: Podmiotów zainteresowanych zmianą sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.)
Ustawa
z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.)
   
Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi:
  • Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania (druk PB-18)
  • Opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;
  • Zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;
  • Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (druk PB-5);
  • Zaświadczenie lub kopię zaświadczenia wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub kopię tej decyzji, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  • Ekspertyzę techniczną wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności, lub kopię takiej ekspertyzy;
  • W zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw.
   
Opłaty: 17 zł - od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - w przypadku ustanowienia pełnomocnika
   
Czas realizacji: Zmiana sposobu użytkowania może nastąpić, jeżeli w terminie 30 dni, od dnia doręczenia zgłoszenia, organ administracji architektoniczno-budowlanej, nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji i nie później niż po upływie 2 lat od doręczenia zgłoszenia.
   
Tryb odwoławczy: Od sprzeciwu w drodze decyzji służy odwołanie do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Starosty Lubańskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
   
Wybór  podmiotu:
Liczba odwiedzin: 269